Wikia

Grand Theft Auto

Tommy Vercetti

Talk0
100pages on
this wiki

Tommy Vercetti

;   Grand Theft Auto:Vice City oyununda yönettiğimiz karakterdir.

Oyunlar: Grand Theft Auto:Vice City (Ana Karakter)

          Grand Theft Auto:San Andreas (Bahsedildi)

Tam Adı: Tommy Vercetti

Ayrıca Bilinir: Thomas

                     Tomas

                     Harwood Canisi

                     Bay Vercetti

                     Bay V

                     Tom

Durumu: Hayatta

Cinsiyet: Erkek

Doğum Yılı: 1951

Doğum Yeri: Liberty City

Ev: Portland Adası,Liberty City

  Vice City

  Ocean View Hotel odası

  Ocean Heights Apartmanları

  Links View Apartmanı

  El Swanko Casa

  1102 Washington Caddesi

  3321 Vice Point

  Hyman Condo

  Skumole Kulübesi

  Vercetti Köşkü

Millet: İtalyan-Amerikan

Ailesi: İsimsiz anne

       İsimsiz baba

Seslendirici: Ray Liotta

Tommy reyiz babasının aksine kendine çok tehlikeli bir yol çizdi. Ömrü boyunca basımevinde çalışan babasının yolundan gitmek yerine Liberty City’de Forelli ailesine girerek suç hayatına başladı. Suça karışmasınının en büyük nedeni çocukluk arkadaşı Santino Forelli’ydi. Daha sonrasında Forelli’nin kendisini bir adam öldürmesi için gönderdiği Harwood’ta tam 11 kişi öldürdü ve kendisine The Harwood Canisi lakabı takıldı. Bunun üzerine Tommy reyiz, Liberty City’de uzun yıllar hapis yattı.

Tommy reyiz, 15 yıl hapisten sonra 1986′da dışarı çıktı. Bir yandanda Forelli ailesi genişlemişti. Santino işleri daha ileri götürmek istiyordu. Bu yüzden Vice City’de bir uyuşturucu alışverişi ayarladı. Tommy reyiz’in hapisten çıkışını değerlendirmek isteyen Santino, Tommy reyiz’i bu uyuşturucu alışverişinin baş adamı yaptı ve Vice City’e gidip bu alışverişi sağlamasını istedi. Ancak uyuşturucu alışverişi Diaz Gang lideri Ricardo Diaz yüzünden baskına uğradı ve Tommy reyiz, alışveriş sırasında canını kurtarma derdine düşerken Forelli’ye ait paraları da kaybetti.

Tommy reyiz ertesi sabah Santino’yu arayarak paraları kaybettiğini söyledikten sonra, Santino bu duruma sinirlenir ve paraları en kısa zamanda bulmasını ister.

Tommy reyiz bu maceranın ardından kendini Vice City’de bulmuştur. Bunca yıl hapisten sonra berbat giysisi ile sosyetik yerleri görüyordur. Bu onun için çok zordur. Bir an önce Santino’nun parasını bulmak zorundadır. Uyuşturucu ticaretinde Forelli tarafından tek sağ kalanlar Tommy Reyiz ve Rosenberg olduğu için para konusunda birbirlerini sorumlu tutarlar. Ken Rosenberg, Tommy reyiz’e şehirdeki iletişimin içine doğru sürükler.

Tommy reyiz tüm şehiri tanımak zorundadır. Ken ona davetli olduğu bir partiye gitmesini ister. Belki orada birkaç ipucu alabileceklerini düşünürler. Ve Tommy reyiz mavi bir 1980 modası takım elbise alır. Doğruca Albay Cortez’in yatındaki partiye yola koyulur.

Parti de suç aleminin ileri gelenleri bulunmaktadır. Tommy reyiz şöyle bir göz gezdirir. Karşısında Albay Cortez’i bulur. Cortez ile tanışmaları bu şekilde gerçekleşmiş olur. Cortez’in kızı seksi orospu Mercedes (araba değil) Tommy reyiz’den etkilenir. Çünkü Tommy reyiz çok karizmatik ve artizdir. Onu koluna takarak yattaki insanları tanıtır. Hepsi bu şehirde yer edinmiştir. Tommy reyiz Mercedes Cortez’in tanıttığı herkese merakla bakmıştır. Aralarında en çok göze batan ise Ricardo Diaz’dır. Şişman, itici, zengin ve korumalarıyla takılan bir kaçık gibidir. Mercedes Ricardo Diaz’la görüşmemek için Tommy reyiz’i çekerek partiden çıkartır.

Mercedes, Tommy reyiz’den etkilenmiştir. Ancak Tommy reyiz sadece alacağı parayı düşünmektedir. Mercedes onun peşinden koşarcasına adımlar atsada, Tommy reyiz yüz vermez. Ve büyük günde burada biter. Tommy reyiz, Vice City’nin kanlı dünyasına adım atmaya başlıyordur. Hatta Ken Rosenberg’ün ayak işlerini bile yapmıştır. Artık parayı bulmak yerine o paraya ulaşma derdine düşmüştür. Zaman geçtikçe, kendisini de bu zengin insanlar gibi görmek istiyor ve hedefini bu yönde çiziyordur. İlerde belki onun için kapı çalacaktır.

Bir çok kişiyle tanışmıştır. Malibu’da ağzına sıçtığı çocuk, ya da ara sokakta karşılaşdığı beyaz takım elbiseli Lance Vance Dance’da bunların arasında.Lance Vance Dance oyun boyunca reyizin en yakın arkadaşı olacaktır ama daha sonra onu boynuzlayacak ve Santino mudur nedir o piçin yanında yer alacaktır. Şehirde yavaş yavaş tanınan bir adam haline gelmektedir.

Tommy reyiz ve Lance Vance Dance, Diaz çetesinin başka bir çeteyle görüşmelerinde binanın üstünde gözcü olmuşlardır. Tommy reyiz her zaman ki gibi alacağı parayı düşünmektedir. Bir tedirginliği de asla olmamıştır. Zaten onun işi ‘yapmak ve para’ olmuştur daima.

Görüşmede ihanet söz konusu olmuştur. Birden aşağıda çatışma kopar. Tommy reyiz pislikleri indirdikten sonra Diaz’ın çantalarınıda kurtarmıştır. Ricardo Diaz, Tommy reyiz’den etkilenir ve onunla çalışmasını ister. Tommy reyiz para karşılığında olur cevabını verir.

Lance Vance Dance’nin zaten Diaz’la büyük ilişkileri vardır. Belki kardeşinin ölüm sebebinin aslını bilmiyordur ama Diaz’la iyi bir çalışma sergiliyordur. Tommy reyiz ve Lance Vance Dance Diaz’ın iki önemli adamı olmuştur. Özellikle Tommy reyiz Diaz’ın dediklerini harfiyen uyguluyordur.

Tommy reyiz Ricardo ile çalışırken eskisinden daha iyi paralar kazanmıştır. Gittikçe zenginliğe adım atmaktadır. Belki de fikirleri başka yerlere sapıyordur. Sonny arada sırada ‘Param nerde dostum’ diye arasada Tommy reyiz her seferinde ‘Getireceğim, Sonny’ lafını tekrarlamaktadır. Ancak bu para konusu Sonny’nin sabrının gittikçe aşmasına neden olmuştur. Yinede Sonny sabretme çabasındadır.

Lance Vance Dance, Ricardo Diaz hakkında ki gerçeği öğrenir. Kardeşinin ölümünden o sorumludur. Bu onun hoşuna gitmemektedir. Lance Vance Dance, Ricardo Diaz’ı öldürme planı içerisindedir. Ancak plan Diaz’ın kulağına gider ve Lance Vance Dance kaçırılır. Lance Vance Dance’yi Vice City’nin arka taraflarında Diaz Gang alıkoymuştur.

Bu olayın Tommy reyiz’in kulağına gitmesi olayları değiştirmiştir. Tommy reyiz elinde silahıyla tek başına Lance Vance Dance’ın alıkoyulduğu mekanı basmıştır. Çatışmada dostu Lance Vance Dance için o kadar streslidir ki. Herkesin kafasını koparmak ister. Acaba Lance Vance Dance bunu ona yaparmıydı? Tommy reyiz Lance Vance Dance’yi kurtarır. Diaz’ın bunu bilerek yaptığını sanır ve Lance Vance Dance ile anlaşır. Diaz’ın evine baskın düzenleyeceklerdir.

Lance Vance Dance, ağır silahlar almıştır. Diaz’ın malikanesinin önünde Tommy reyiz ile buluşur. İkiside silahlarıyla içeri dalarlar. Ön kapı kapalı olduğu için arkadan dolaşırlar. Onlar için pek zor olmamıştır. İçeri girdiklerinde kalan adamları temizleyerek Tommy reyiz ve Lance Vance Dance, Diaz’ın kafasına sıkarlar. Tommy reyiz Diaz’ın malikanesini ele geçirir. Ve ’Vercetti Estate’olur. Lance’ıda yanına alarak Vercetti Gang ‘ı kurarlar.

Tommy reyiz hızla servet sahibi olmaya başlar. Vice City’de tüm iş yapan yerleri satın alır. Herkes tarafından tanınmış birine döner. Sonny’i tamamen unutur. Artık kendi yükselişiyle ilgilenmektedir. Vercetti Gang ticaret konusunda en iyi çete haline gelmiştir. Tommy reyiz Vice City’nin yeni kralı olduğunu belirtmiştir.

Tommy reyiz’in serveti gittikçe büyürken Lance Vance Dance’da Tommy’nin 1 numara olmasından nefret eder. Az payı olduğunu, değer verilmediğini söyleyip durur Tommy reyiz’e. Tommyreyiz, Lance Vance Dance’yi yatıştırsada Lance Vance Dance hep bunlar konusunda yakınır. Hatta işleri boşladığı bile olur.

Tommy reyiz artık saygınlık kazanmıştır. Her şey onun olmuştur. Büyük malikanesinde oturmaktadır. İstediği büyüklüğü elde etmiştir. Ancak unuttuğu büyük şey ‘Sonny’ dir. Sonny, Vice City’e tesisatçılarını gönderir. Tesisatçılar Tommy reyiz tarafından öldürülür. Sonny artık Tommy reyiz’i bir düşman olarak görmüştür. Ve parayı alıp onun ölmesini istemektedir.

Sonny Vice City’e gelmeye karar verir. Tommy reyiz bunu duyunca 3 milyon dolar sahte para hazırlatır. Daha sonra Sonny bir çok adamla Tommy reyiz’in malikanesine gelir. Birkaç şaka patlatır. Ve sadete gelirler. Konuşma sırasında Lance Vance Dance bütün yalanı ortaya çıkarıp gerçek paranın yukarda kasada olduğunu söyler. Tommy reyiz bu sırada Lance Vance Dance’nin onu sattığını anlar.

Bu sırada Tommy reyiz ve Forelli adamları arasında çatışma kopar. Tommy reyiz Forelli adamlarını temizleyerek Lance Vance Dance’yi öldürür. Daha sonra çatışma sırasında Sonny vurulur ve ölür. Tommy reyiz her şeyden kurtulmuş bir şekilde yerdeki cesetleri yok sayıp merdivene oturur.

”Artık güneyle ilişkimiz kalmadı Ken, artık Liberty City mafyalarıyla ilişkimiz kalmadı. Kuzey’deki en iyi organizasyon haline geldik”

Around Wikia's network

Random Wiki