Wikia

Grand Theft Auto

San Andreas (SA)

Talk0
100pages on
this wiki

Bence siz bu wikiye bakmayın, wiki kodlamalarıyla ilgili bişey bilmiyosunuz, kim açtı acaba bu wikiyi, ben Wikia'yı sizden daha iyi biliyorum, ben bide başka bi tane GTA TR wikisi açtım, ve bundan daha güzel

San Andreas şimdiye kadar GTA serisinde kullanılan en büyük haritanın konu olduğu eyalet . Önceki oyunlar sadece bir şehirden oluşmaktadır. San Andreas ise 3 şehir ve 10 köyden oluşuyor.

San Andreas hakkındaEdit

San Andreas üç büyük şehirleri Los Santos, San Fierro ve Las Venturas San Andreas'ın büyük bir kısmını oluşturuyor. 10 köylerden 4'dü Los Santos'a, 1 San Fierro'ya ve diğer 5'de Las Venturas'a bağlı. San Andreas Kaliforiya'yı ve Nevada'yı büyük bir mesafede andırıyor. Los Santos ve San Fierro'nun şehir dışında büyük bir arazide orman, tarla ve yeşillik bulumaktadır. Las Venturas'ın şehir dışında ise, geniş bir bölge alanında çöl ve küçük bir arazide yeşillik vardır. San Fierro'nun güneyinde San Andreas'ın en büyük dağsı Mount Chilliad yerini alıyor.

Şehirlerde görülenlerEdit

Los SantosEdit

San FierroEdit

Las VenturasEdit

ŞehirlerEdit

Los SantosEdit

Ana madde Los Santos

Oyuna başladığımız Los Santos'un üç ayrı ana bölgesi var. Orta-kuzeydeki zengin bölgeleri diyebileceğimiz Vinewood, şehir merkezi Downtown, kuzeydeki kasaba bölgeleri. Bu şehirde suç oranı ve uyuşturucu kullanımı yüksek. Buraya iki kere geliyoruz. Oyunda ilk açılan mağazalardan biride Binco ve Suburban oluyor. Spor Salonu ise boks hareketleri öğretiyor. Los Santos Downtown'ın güneyinde kalan Ganton,Idlewood gibi çetelerin ve rapçilerin kol gezdiği arka mahallelerde yaşıyoruz.90'larda altın çağını yaşayan hiphop kültürünü yaşamak da oyuna ayrı bir zevk katmış. Gerçek hayattan bazı olaylarda vardır. Los Angeles baz alınmıştır. 
LosSantosSunrise.jpg

Los Santos'da güneş doğuyor

Semtler

Çeteler

San FierroEdit

Ana madde San Fierro

İkinci şehrimiz San Fierro'nun iki ana bölgesi var, ana şehir, ve Mount Chiliad'ın çevresi. Ana şehir yokuşlara dolu ve tramvaylara dikkat etmek gerek. Burada açılan kıyafet dükkanı Zip'dir. Spor Salonu karete hareketleri öğretiyor. Şehirde Woozienin çetesi Triads var Da Dang Boys, San Fiero Rifo çeteleri var. San Andreasın en az görev aldığımız yer burası. San Andreas'in tek Çin mahallesi burada bulunuyor. San Fierro sakin, yokuşlu, araba modifiyenin fazla olduğu yer. San Francisco ve Kuzey Califonia baz alınmış.
San-fierro 123198.jpg

San Fierro'nun can köprüsü Garver Bridge

Semtler

Çeteler

Las VenturasEdit

Ana madde Las Venturas

Üçüncü şehrimiz Las Venturas. Çölün ortasındaki vaha gibi olan kumarhane bölgesi dışında yaşanabilecek bir yer yok, ama yine de ilginç bir şeyler elbette bulunabilir. Mesela Area 69,Yasak Bölge (Restricted Area) veya hayalet kasabalar. Bu şehirin ise 4 bölgesi var. Bunlar; Batıdaki yarı zengin bölge, Kuzeydeki zengin bölge, ortadaki Strip bölgesi (Kumarhanelerin olduğu yer) ve Güneydeki Rock & Metal ağırlıklı bölge. Geri kalan Batı bölgelerine de "Bone Country" deniliyor. Bu şehirde Victim açılıyor, ve spor salonu sokak dövüşü öğretiyor. Las Vegas ve Nevada baz alınmış. Area 69,Yasak Bölge'nin kuruluş sebebi 1987 Las Venturas savaşı. Las Venturas'ı ele geçirmek isteyen Brezilya'lılar protesto olarak San Fierro Residence'a (San Fierro'da yıkık evler var hala kalıntıları duruyor İtfaye binasının oralarda) Andromeda tipi bombardıman uçağıyla bomba yağdırıp orayı yok ediyorlar. Ve yasak bölge o gün Las Venturas çölünde açılıyor.

Semtler

KöylerEdit

Şehir dışı semtlerEdit

Şehir dışıEdit

San Andreas'ın şehir dışında görünecek çok enteresan yerlder vardır. Çölde bir çok enteresan kayalar vardır. Bunlardan biri mehşur Cock Rock'tur. Cock Rock'un yakınında Regular Tom adlı kaynaç vardır. Dahası çölün doğusunda Area 69, onun yakınında Lil' Probe İnn adlı bar ve Green Palms adlı pertol kaynakları bulunmaktadır. Area 69 kuzeyinde terk edilmiş Verdant Meadows diye bir küçük havaalanı yer alır. Merkezde Sherman barajı bulunmaktadır. 'Big Ear' radyo teleskopu'da çöldedir. Büyük bir taş ocağıda güneydoğudadır.

San Fierro'nun şehir dışında bir çok tarla ve çiftlikler vardır. Bunların birinde CJ'in arkadaşı The Truth oturur. Buranın en kuzeyinde kimya fabrikası yer alır. Batı bölgede San Andreas'ın en büyük dağsı vardır. Back O Beyond bölgesi üzeri çok efsaneler vardır. 

Los Sanos'un şehir dışında batı bölgede çiftlikler ve doğu bölgesinde dağlıklar çevreyi çizer. Doğuda bulunan Fisher's Lagoon üzerinede efsaneler vardır. Çoğu tutkunlar burada Leatherface ve Loch Ness canavarının yaşadığını bahsediyorlar.

TurizmEdit

GazinolarEdit

StadlarEdit

Turistik yerlerEdit

AltyapıEdit

HavalimanlarıEdit

KöprülerEdit

Tren istasyonlarıEdit

TünellerEdit

Around Wikia's network

Random Wiki