Wikia

Grand Theft Auto

Liberty City

Talk0
98pages on
this wiki
Liberty City (Türkçesiyle Özgürlük Şehri), GTA adlı serinin birkaç oyununun geçtiği, gerçekte olmayan bir şehirdir. Şehir, New York şehrini örnek alınarak tasarlanmıştır. Şehir şu anda Grand Theft Auto 1, GTA III, Grand Theft Auto Advance, Grand Theft Auto: Librty City Stories, GTA 4, Grand Theft Auto: Chinatown Wars ve GTA San Andreas'ın da bir görevde kullanılmaktadır, şehirde çin mahallesi de bulunmaktadır.

TarihEdit

Liberty Tree adlı gazeteye göre, Liberty City 1798 yılıda kurulmuş. Liberty City üzerine başka hiç bir detay billinmıyor.

Liberty City Hakkında Edit

Liberty City'de çeteler, fakirler, zenginler, çinliler vs gibi topluluklar farklı mahallelerde toplanmıştır. Şehirde birçok çete ve mafya bulunmaktadır. Araba hırsızlarına karşı dikkatli olunmalıdır. Düşman çetelerinin amaçları sadece oyuncu karakterini öldürmektedir. Özellikle düşman mahallerinden geçerken buna dikkat edilmelidir. Bu özellikle GTA III adlı video oyununda geçerlidir. GTA III'ten beri böyle kişiler yeni oyunlarda çoğaltılmıştır. Son model bir araç park edildiğinde polisin olmadığı bir bölgede aracın çalınması olasıdır.

Liberty City GTA 1Edit

GTA 1 de Liberty City Amerika'da bulunan New York şehirini çok büyük mesafede andırıyor. Manhattan, Bronx, Brooklyn, Queens ve New Jersey'ye benzetilmiştir. Liberty City ilk defa GTA 1 'de ortaya çıktı. O günden bu güne Liberty City'de çok değişiklikler alındı.

SemtlerEdit

Libety City' dekı semtlerin adları New York 'un semtlerinden yönlenmiştir. Batı bölüm

Semt Asıl adı Bölge
Eaglewood Englewood New Jersey
Hackenslash Hackensack New Jersey
Fort Law Fort Lee New Jersey
Schlechberg Guttenberg New Jersey
Guernsey City Jersey City New Jersey
New Guernsey New Jersey New Jersey
Merkezi Ada
Semt Asıl adı Bölge
Nolaw Inwood Manhattan
İsland Heıght Bilinmiyor Manhattan
Park Central Park Manhattan
İsland City Lower Manhattan Manhattan

Diğer Adalar

Semt Asıl adı Bölge
Law İsland Wards İsland ve Randalls İsland Wards İsland ve Randalls İsland
Nixon İsland Roosvelt İsland Roosvelt İsland

Doğu bölümü

Semt Asıl adı Bölge
Estoria Astoria Queens
Kings Queens Queens
Ardler Bilinmiyor Queens
Brocklyn Brooklyn Brooklyn
Tellberg Williamsburg Brooklyn
Broocklyn Docks New York Naval Shipyard Brooklyn

Kuzeydoğu bölümü

Semt Asıl adı Bölge
Brix Bronx Bronx
İsland Vıew Bilinmiyor Bilinmiyor

Liberty City GTA III, Advance, LCSEdit

GTA 3, Advance ve LCS'de Liberty City Portland, Stauton İsland ve Shoreside Vale adalarından oluşuyor.

PortlandEdit

Portland Liberty City'nin doğusundadır. Oyuncu için bu ilk adadır. Bu adada çoğu çeteler bulumakdadır. Portland'de 12 tane semt vardır. Grand Theft Auto:San Andreas'da Saint Mark's adlı görevde Carl Johnson ile Portland'te uçmak lazım.

Stauton İslandEdit

Stauton İsland Liberty City'nın merkezindedir. Bu ada New York'un Manhattan semtini andırıyor. Stauton İsland 8 semtden oluşmaktadır.

Shoreside ValeEdit

Shoreside Vale Liberty City'nin batısında bir adadır. Bu adada havalanı bulunmaktadır. Burada bir barajda bulumaktadır.

Liberty City GTA San AndreasEdit

Liberty City GTA 4 ve GTA Chinatown WarsEdit

Piyasaya en son çıkan GTA oyunlarında Liberty City yine bir yeni imajlan karşılaştı. Şehir komple yeniden yapıldı ve artık GTA 4'de 5, GTA Chinatown Wars'da 4 semtden oluşmaktadır. Semtlerin adı Alderney (sadece GTA 4), Algonquin, Bohan, Broker ve Dukes.

Around Wikia's network

Random Wiki