Wikia

Grand Theft Auto

Grand Theft Auto IV

Talk0
98pages on
this wiki

KONUEdit

GTA 4.jpg

Grand Theft Auto IV, Niko Bellic adında yasadışı yollarla göç etmiş Bosna Savaşı gazisi olan bir Sırp uyruklu bir adamın hikâyesini ele almaktadır. Niko'yu Amerika'ya kuzeni Roman'nın oyun daha başlamadan yıllar önceki ikna çabaları getirmiştir, bunun üzerine Niko Doğu Avrupa'dan ayrılarak yasadışı geçmişini unutmak ve Amerikan Rüyası'nı yaşamak için Liberty City adlı bir şehre gelir. Şehre vardıktan kısa bir süre sonra Niko ne var ki Roman'ın çetelerle ve borçlarla uğraştığını örtbas etmek için zengin ve lüks hayat ayaklarının yalan olduğunu öğrenir. Niko Roman'ın başına beladan kurtararak kendisi için şehirde yeni bir hayat yaratma umudu içersine girer.

Niko'nun Liberty Şehri'ne başlıca geliş amacı Niko askerdeyken birliğine ihanet edip birçok kişinin ölmesine neden olan Florian Cravic adlı bir eri aramak olduğu oyunun sonlarına doğru açığa çıkmaktadır. Niko çok geçmeden, kuzeni Roman'ın tefecisi olan Vladimir Glebov yüzünden Liberty Şehri'ndeki bir örgüt lideri olan Mikhail Faustin ve ortağı Dimitri Rascalov ile tanışır. Niko, Faustin için yaptığı görevlerin ardından Faustin'e ihanet edip teşkilatı devralmak için Dimitri'nin tezgahladığı süikasti gerçekleştirir. Niko, Dimitri'nin komutlarına uyarak Faustin'e suikast düzenler ve onu öldürür; ancak Dimitri sözünde durmayıp Niko'nun eski patronu Rodislav Bulgarin ile gizli anlaşma yaptığını Niko'ya açıklar. Niko'ya önceleri arka çıkan Jamaikalı silah taciri Little Jacob bu olaylarda Niko'nun hayatta kalması için elinden gelen desteği verir. Dimitri ve Bulgarin kayıplara karışır ancak Jacob, Niko'ya onların icabına daha sonra bakacağını söyler.

Niko'ya Roman'dan telefon gelir, Roman kendisini arayan sessiz telefonlardan korkup uzak bir yerde saklanır. Niko'yla ikisi buluşurlar ancak Roman'ın alevler içindeki dairesi ve taksi durağıyla karşılaşırlar. İkisi Bohan'a kaçarlar, Dimitri'den gelen ölüm tehditlerinin ardından Roman, kızarkadaşı Mallorie'ye evlenme teklif edeceğine dair planlarını açıklar. Niko ilerleyen günlerde şehir civarında yeni dostlar edinip İrlandalı McReary Çetesi (Gerry ve Packie gansterleri, polis Francis ve uğuşturucu taciri Derrick), Pegorino Suçlular Alemi (Don Jimmy Pegorino, caporegime Ray Boccino ve yardımcısı Phil Bell), Playboy X'in çetesi, Dwayne Forge, Elizabeta Torres'in uyuşturucu çetesi ve daha fazlası çetelerle aradığı kişinin izine rastlamak amacıyla çevre yapmak ayrıca kendisi ve kuzeni Roman'ın hayatını korumak için para biriktirmek suretiyle birçok örgüt için çalışır. Niko sonunda Florian'ın izine rastlar, fakat kendisi ismini Bernie Crane olarak değiştirmiştir ve Niko, Bernie'nin aradığı kişiyle hiçbir bağlantısı olmadığını tespit eder ve geriye tek şüpheli şahıs kalmıştır: Darko Brevic.

Oyndaki el altından yürütülen işlerle ilgili olarak, "U.L. Paper" adı altındaki belirsiz bir devlet dairesi, hastanede yatmakta olan ve ölümle burun buruna olan ve Niko'nun asker birliğine ihanet eden Darko adında bir adamı Bükreş'e yerleştiren Jon Gravelli adlı bir gansterle gizli anlaşma yapması için Niko'ya baskı yapar. Bunun üzerine Niko, son bir karşılık olarak onu Liberty City'ye götürmeye karar verir. Niko, uyuşturucu düşkünü ve suçluluk duygusu hisseden Darko ile karşı karşıya gelir. Oyuncu ilerleyen zamanda ya Darko'yu infaz eder ya da onun canını bağışlar. Daha sonra kendi geçmişinin acılarını dindirmeye çalışan Niko bir barda kafa dinlerken Jimmy Pegorino adında bir gangster patronuyla karşılaşır ve Niko'dan kendisine para karşılığı bir iyilik yapıp yapamayacağını sorar; iyilik de bir eroin nakliyesini kendisi için ele geçirip bir Dimitri Rascalov adında bir alıcısına satmaktır.

Son [değiştir]Edit

Oyun belli bir noktadan sonra karakterin seçimine sunulmuş iki farklı son ile bitmektedir. Oyuncu Niko'nun Dimitri'den intikam almasıyla ya da onunla anlaşmaya varmasıyla bitmektedir.

Oyuncu mutlak İntikamı seçerse, Dimitri tankeriyle bir uyuşturucu nakliyatı denetlediği sırada ona bir tuzak kurar. Niko, Dimitri'nin olduğu tankere girip adamlarını öldürür geminin kontrol kabinine girer kargo kapılarını açar sonra kapılardan girip Dimitri Rashalov'u öldürür. Sonuç olarak, Roman ile Mallorie'nin düğünü yapılır ve ihanete uğradıktan sonra küplere binen Jimmy Pegorino nikahın yapıldığı kilisenin önünden arabayla hızla geçerken Niko'nun sevdiği kişiyi Kate McReary'i öldürür. Niko, Roman ve Little Jacob; Alderney bölgesindeki bir kumarhaneye doğru kaçan Pegorino'nun adamlarının peşine düşer. Niko, Pegorino'yu öldürme girişiminde bulunur; fakat Pegorino bir tekneyle Happiness Adasına doğru kaçar Niko motosikletle onu sahilden takip eder.Karakterimiz Niko bir rampadan motorsikletiyle atlayarak.Jacob'un kullandığı helikoptere tutunur ve tırmanır.Helikopterin kontrolünü alarak takip eder.tekne alev alır.Tekneden helikoptere roket atarlar helikopter düşer.Adaya inip Jimmy Pegorino'yu öldürür.

Oyuncu şayet Anlaşma'ya varmak isterse, Niko, Phil Bell ile takas yapmak için limanda buluşur. Dimitri takasın kendi lehinde sonuçlanacağı şekilde takasa sabotaj yaptırır; fakat Niko ve Phil nihayetinde uyuştururu parasını umursamayarak da olsa ele geçirir. takasın yapılmasına karşı olan, Niko'yu hayal kırıklığına uğratmış Kate, Roman ile Mallorie'nin nikahına katılmamıştır. Düğün olurken Dimitri tarafından gönderilmiş olan suikastçiler Niko'yu öldürmeye gelir, çatışma çıkar, çatışma Roman'ın yanlışlıkla öldürülmesiyle son bulur. Mahvolmuş ve intikam duygularıyla kabaran Niko, Little Jacob ile takım oluşturur ve şu anda Pegorino'nun ortağı olan Dimitri'yi öldürmek için Alderney'deki terk edilmiş kumarhaneye giderler. Jacob, Niko'nun Dimitri'yi öldürmesinin ardından yürüteceği planı tertip etmek için kumarhanenin önündeyken ayrılır. Kumarhanedeyken, Dimitri Pegorino'yu öldürüp kaçmaya başlar. Niko ve Little Jacob Liberty Adası doğru kaçmakta olan Dimitri'yi takip eder eve oracıkta Dimitri'yi öldürürler.Niko kendisinin refahından endişeli durumdadır.

Around Wikia's network

Random Wiki